Toplam 6 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 6 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    forum üyesi
    Üyelik tarihi
    Eylül.2009
    Mesajlar
    209

    tr mause bılgıleri pıc aktarabılırmıyım

    arkadaşlar bende eski bir maouse var bılırsınız lazerli olmayan içinde TP8452AP entegresi var acaba bunun için deki x ve y degerlerini pıc aktarabılırmıyım pıc 18f 2550 kullanmak istiyorum

  2. #2
    forum üyesi
    Üyelik tarihi
    Eylül.2009
    Mesajlar
    209

    Standart Cevap: mause bılgıleri pıc aktarabılırmıyım

    mause bılgıleri pıc aktarabılırmıyım-snap_1.jpg

    mause bılgıleri pıc aktarabılırmıyım-snap_2.jpg

    RESİMDE görüldügü gibi arkadaşlar yada sarı led in karşısındaki transistör arasında teker dönmekte böylece x ve y degerleri ortaya çıkmakta acaba bu transıstörleri direk kullanabılırmıyız

  3. #3
    forum üyesi
    Üyelik tarihi
    Eylül.2009
    Mesajlar
    209

    Standart Cevap: mause bılgıleri pıc aktarabılırmıyım

    PIC16F726 PS2 Mous test devresi LED Display | Elektronik Devreler Projeler 320 Volt

    burdaki asm kodlarını pıcbasıc çevirelebılırmı ki

  4. #4
    forum üyesi
    Üyelik tarihi
    Eylül.2009
    Mesajlar
    209

    Standart Cevap: mause bılgıleri pıc aktarabılırmıyım

    'using 12F629
    CMCON = 7 'comparators off
    trisio = %11111111 'ALL INPUTS. HIGH & LOW COMMANDS WILL CONFIGURE TO OUTPUTS
    DEFINE OSCCAL_1K 1 ' Set OSCCAL for 1K device
    @ DEVICE MCLR_OFF, INTRC_OSC_NOCLKOUT, WDT_ON, BOD_ON, PWRT_ON, PROTECT_ON



    START:
    IF GPIO.1 = 0 Then START 'IF PC IS INHIBITING COMMUNICATION ON CLOCK LINE WAIT HERE

    'FEED ALL BITS LSB (D0) FIRST AFTER START BIT

    Low GPIO.0 'START BIT ALWAYS LOW
    GoSub CLOCKPULSE 'CLOCK IN THE BIT

    Low GPIO.0 'LEFT MOUSE BUTTON NOT PUSHED
    GoSub CLOCKPULSE

    Low GPIO.0 'RIGHT MOUSE BUTTON NOT PUSHED
    GoSub CLOCKPULSE

    Low GPIO.0 'ALWAYS A 0 ON A 2 BUTTON MOUSE
    GoSub CLOCKPULSE

    High GPIO.0 'ALWAYS A 1
    GoSub CLOCKPULSE

    High GPIO.0 'DIRECTION OF X MOVEMENT 1 = (+) = LEFT
    GoSub CLOCKPULSE

    High GPIO.0 'DIRECTION OF Y MOVEMENT 1 = (+) = UP
    GoSub CLOCKPULSE

    Low GPIO.0 'NO OVERFLOW ON X MOVEMENT
    GoSub CLOCKPULSE

    Low GPIO.0 'NO OVERFLOW ON Y MOVEMENT
    GoSub CLOCKPULSE

    Low GPIO.0 'PARITY BIT FOR ODD PARITY
    GoSub CLOCKPULSE 'KEEP LOW AS DATA + PARITY IS AN ODD NUMBER

    High GPIO.0 'STOP BIT ALWAYS A 1
    GoSub CLOCKPULSE
    Pause 1 'SEPARATE THE PACKETS BY 1MS

    'PACKET 2 ADDS UP TO 127 FOR FULL LEFT


    Hi, we are pl


    Low GPIO.0 'START BIT
    GoSub CLOCKPULSE

    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    Low GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE

    Low GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE 'PARITY BIT

    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE 'STOP BIT
    Pause 1

    'PACKET 3 ADDS UP TO 127 FOR FULL UP

    Low GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE 'START BIT

    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE
    Low GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE

    Low GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE 'PARITY BIT
    High GPIO.0
    GoSub CLOCKPULSE 'STOP BIT
    Pause 1
    GoTo START

    CLOCKPULSE:
    Low GPIO.1 'BRING CLOCK LOW
    PauseUs 50 'HOLD LOW FOR 50US TO ALLOW DATA BIT TRANSFER IN ON DATA LINE (GPIO.0)
    Input GPIO.1 'RELEASE CLOCK. MAKE HIGH Z INPUT TO SIMULATE OPTOISOLATOR
    PauseUs 50 'PULLUPS ON CLOCK LINE BRING IT HIGH
    Input GPIO.0 'RELEASE DATA LINE MAKE HIGH Z INPUT TO SIMULATE OPTOISOLATOR
    Return


    need help simulating PS/2 mouse burdan buldum

  5. #5
    forum üyesi
    Üyelik tarihi
    Eylül.2009
    Mesajlar
    209

    Standart Cevap: mause bılgıleri pıc aktarabılırmıyım

    I wish a command that will accept a standard (or PS/2) AT keyboard input.
    I also wish a command that will accept a standard (or PS/2) mouse input.

    For example:

    DEFINE KEYBOARD_DREG PORTB
    DEFINE KEYBOARD_DBIT 0
    DEFINE KEYBOARD_CLKREG PORTB
    DEFINE KEYBOARD_CLKBIT 1

    DEFINE MOUSE_DREG PORTC
    DEFINE MOUSE_DBIT 0
    DEFINE MOUSE_CLKREG PORTC
    DEFINE MOUSE_CLKBIT 1

    keyb_in var byte
    mouse_in var byte

    loop:

    keyboard keyb_in 'keyboard is the command to store data in keyb_in variable
    mouse mouse_in 'mouse is the command to store data in mouse_in variable

    goto loop


    Another example:

    No define required.

    keyb_in var byte
    mouse_in var byte

    loop:

    keyboard portb.0,portb.1,keyb_in 'Keyboard clk pin is connected to RB0, and data is to RB1, data stored in keyb_in variable

    mouse porta.0,porta.1,mouse_in ' Mouse clk pin is connected to RA0, and data to RA1, data is stored in mouse_in variable

    goto loop

    Just an imagination that would make it much easier to use keyboard and mouse data in PBP. Rather then using lots of codes to store the data from these two, why not having a standard command for them?

  6. #6
    forum üyesi
    Üyelik tarihi
    Eylül.2009
    Mesajlar
    209

    Standart Cevap: mause bılgıleri pıc aktarabılırmıyım


 

 

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •